پیش از تو...

شعر از:میلاد مرادی

پیش از تو هیچ ستاره، فکری جز درخشیدن نداشت

             با تو هر ستاره اندیشه ای جز دل شکستن نداشت

پیش از تو دل بستن به ستاره چه آسان بود

            با تو آسمان دگر شوق عاشق شدن نداشت

پیش از تو آسمان چه شجاع!چه بی پروا بود

            با تو ترس آسمان هیچ میلی به شب شدن نداشت

پیش از تو هر کس به امید چشمک ستاره زنده بود

            با تو نرگس ستاره،جز سینه کوبنده شدن نداشت

پیش از تو ترانه اشک آسمان چه نادر بود

            با تو چه بی اثر! حتی ارزش شنیده شدن نداشت

پیش از تو قلب آسمان روشن و بی آلایش بود

            با تو آلوده شد به عشق،ولی جرات گویا شدن نداشت

پیش از تو- عشق- واژه فهمیدنی نبود

           با تو عشق معنا شد حیف جز حسرت ستاره شدن نداشت

                     با تو آفتاب و ماه روشنی آسمان نبود

                    با تو آب و خاک رویای آدم شدن نداشت

بهترین عنوان

 برای این تصویر  عنوان  بزنید ؟!!!؟؟؟؟

کاش ستاره، آسمانش را می شناخت...

منبع مطلب:میلاد مرادی

 

 کاش می دانستم انتظار فایده ای دارد؟ /کاش می دانست انتظار چه معنایی دارد؟

کاش می پرسیدم آخر قصه ام چه خواهد شد/کاش از آخر تلخ قصه نمی ترسیدم...

کاش می شنیدم تکرار هجوم نجوایی که فریاد می زد :

حقیقت تلخ است...دوست داشتن که زورکی نیست...

کاش می توانستم بپذیرم هر چه او می گفت/کاش می توانست باور کند هر چه من گفتم

کاش می دانست مونس شب و روزم طنین همان صدای اوست

می دانم که می داند منظور،کدام صدای اوست

کاش می توانستم اعتراف کنم چه حالی دارم

باشد اعتراف میکنم مجنون هم عالمی دارد

خدایا!جنون آسمان دلیلش چیست؟جادوی چشمان سیاه ستاره؟...

کاش آسمان می دانست ستاره، دست نیافتنی است

کاش ستاره، آسمانش را می شناخت

کاش از  چشمان ابری آسمان، صداقت را می دید...

کاش ستاره ببیند از آسمان /سیل اشکی که در جدایی اش جاریست

کاش ستاره بداند دلیل باران را

خدایا کجایی؟آسمان کمک میخواهد/خدا آسمان را به یاد خواهرش، زمین انداخت...

ولی حیف خواهر آسمان نفهمید،حال و روز برادرش را...

زمین به آسمان گفت:ستاره  را فراموش کن

ولی مگر میشود؟ستاره که فراموش شدنی نیست

بیچاره آسمان،از خواهرش  هم کاری ساخته نیست

ستاره ،ستاره است...دست نیافتنی است...

ولی همچنان باد می وزد و آسمان را امیدوار میکند/شاید ابرها کنار روند و ستاره بیاید

و شاید نیاید و آسمان برای همیشه تاریک شود...بی ستاره شود...

و آن زمان آسمان خواهد مرد...وآن زمان،زمان مرگ یک میلاد است...

 

چقدر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چقدر خواب ببینم که مال من شده ای؟
و شاه بیت غزل های لال من شده ای؟
                                                   چقدر خواب ببینم که بعد آن همه بغض
                                                  جواب حسرت این چند سال من شده ای؟

چقدر حافظ بلدانشین ورق بخورد؟
...تو ناسروده ترین بیت فال من شده ای

                                                   چقدر لکنت شب گریه را مجاب کنم؟
                                                   خدا نکرده مگر بی خیال من شده ای؟

هنوز نذر شب جمعه های من این است
که اتفاق بیفتد حلال من شده ای

                                                   که اتفاق بیفتد کنار تو هستم
                                                  برای وسعت پرواز بال من شده ای

میان بغض و تبسم میان وحشت و عشق
تو شاعرانه ترین احتمال من شده ای

                                                   مرا به دوزخ بیداریم نیازی نیست
                                                چقدر خواب قشنگیست مال من شده ای

شعر از مهناز فرهودی

قصه ساندویچ

ترم اول بود که دو نفر از همکلاسیامون تصمیم گرفتن برن بازار و یه کمی بگردن.بعد از کلی گردش (از کاشی کاری! به فردوسی و بالعکس) گرسنه شون شده بود و هوس خوردن یه ساندویچ اومد سراغشون.

همکلاسی شماره 1 اومد یه کلاسی بذاره که من غذای بیرون به دلم نمی شینه ولی چون گرسنمه به شرطی میخورم که از یه مغازه شیک و تمیز که گارسونش دارای پیش بند و ماسک و کلاه باشه ساندویچ بخریم. همکلاسی شماره 2 هم پذیرفت.حالا دیگه کارشون شده بود گشتن دنبال همچین مغازه ای.

خلاصه به هر زحمتی بود یه مغازه پیدا کردن. گرچه خیلی!تمیز نبود ولی کارگرش کاملا نکات بهداشتی رو رعایت می نمود!!!!!!!!!!!!!!. مثلا کلاه –ماسک و  پیش بند تمیزی داشت. همکلاسیامون هم با خیال راحت!!!!!!!!!!!! دو تا ساندویچ با مخلفات سفارش دادن. یواش یواش شروع کردن به ساندویچ خوردن. که یه دفعه کارگر ماسک و کلاهش رو برداشت و چهره ی واقعی خودش رو نمایان نمود! مزه اون ساندویچ به دهن همکلاسی شماره 1 تا آخر عمرش میمونه.خودش گفت.

اگه نتونستید حدس بزنید چه شکلی بود لطفا برید ادامه مطلب 

ادامه نوشته

یادش به خیر...

پنج دقیقه چند لبخند....امیدوارم خوشتون بیاد

لطفا ادامه مطلب

ادامه نوشته

چرا گاهی باید هیچ نگفت؟

 پدر گفت : عشق یعنی همسر

دخترک گفت : عشق یعنی عروسک

معلم گفت : عشق یعنی بچه ها

خسرو گفت : عشق یعنی شیرین

شیرین گفت : عشق یعنی خسروفرهاد هیچ نگفت .

فرهاد نگاهش را به آسمان برد .با چشمانی بارانی .میخواست فریاد بزند.

اما سکوت کرد .میخواست شکایت کند اما نکرد .نفسش دیگر بالا نمی امد

سرش را پایین انداخت و رفت .هر چند که باران نمیگذاشت جلوی پایش را

ببیند ولی او نایستاد .سکوت کرد و فقط رفت چون میدانست او نباید بماند

چون شیرین خواهان او نبود و عشق معنا شد!

 

خداحافظ ای...


خداحافظ ای شعر شبهای روشن
خداحافظ ای قصه عاشقانه
خداحافظ ای آبی روشن عشق
خداحافظ ای عطر شعر شبانه

خداحافظ ای همنشین همیشه
خداحافظ ای داغ بر دل نشسته
تو تنها نمی مانی ای مانده بی من
تو را می سپارم به دلهای خسته

تو را می سپارم به مینای مهتاب
تو را می سپارم به دامان دریا
اگر شب نشینم اگر شب شکسته
تو را می سپارم به رویای فردا

به شب می سپارم تو را تا نسوزد
به دل می سپارم تو را تا نمیرد
اگر چشمه واژه از غم نخشکد
اگر روزگار این صدا را نگیرد

خداحافظ ای برگ و بار دل من
خداحافظ ای سایه سار همیشه
اگر سبز رفتی اگر زرد ماندم
خداحافظ ای نوبهار همیشه
..........خداحافظ.........

نگاه کن

نگاه کن که غم  درون دیده ام 

 چگونه قطره قطره آب می شود  

چگونه سایه سیاه سرکشم 

 اسیر دست آفتاب می شود  

نگاه کن  

تمام هستیم خراب می شود
 
شراره ای مرا به کام می کشد
 

 مرا به اوج می برد  

مرا به دام میکشد  

نگاه کن تمام آسمان من  

پر از شهاب می شود
 
تو آمدی ز دورها و دورها
  

ز سرزمین عطر ها و نورها  

نشانده ای مرا کنون به زورقی ز عاجها 

 ز ابرها بلورها  

مرا ببر امید دلنواز من
ببر به شهر شعر ها و شورها
 

 به راه پر ستاره  می کشانی ام  

فراتر از ستاره می نشانی ام 

 نگاه کن...

خدایا

خدايا سرده اين پايين از اون بالا اگه ميشه نگام كن

يه كاري كن اگه ميشه فقط گاهي خودت قلبمو "ها "كن

خدايا سرد اين دستام از اون بالا خودت نگا كن ميلرزه

مگه حتي همه دنيا به اين دوري به اين سردي مي ارزه

 

تمومش كن ديگه بسه شدم از زندگي خسته..يه زخمي دارم از

دردش ميسوزم و ميخوام ...ميخوام بميرم....هنوزم كه هنوزه ميسوزمو ميسازم..

 

خدايا من دارم ميام يه كم با من مدارا كن...شنيدم گرمه اغوشت اگه ميشه

منم يه گوشه جا كن....ميدونم گرمه اغوشت اگه ميخواي منم يه گوشه جا كن..

 

ديگه از دنيا بريديم...دلامون خيلي گرفته...تو كجايي كه ببيني همه جا رو غم گرفته...

 

مرد خسته

 

یه طاقه پارچه مشکی- یه اگهی ترحیم- یه دسته گل روی دری همیشه بسته

یه قاب عکس رو دیوار- ساعت همیشه خوابیده- گلدون و پنجره هم که دل شکسته

یه مرد بی هویت- یه نامه ی وصیت- یه حلقه توی دسته مرد خسته

رفتی و جات خالی شد تو خونه م- آتیشو باز کشیدی به جونم- میدونم که حرفای قشنگت

چیزی نیست جز اشکی رو گونه م- آخ بازم داغت کوبید تو سینه- یادتو چقدرکه دل نشینه

خدایا کاری کن از  بهشتت- بتونه اشکامو ببینه

یه عشق نیمه کاره- اشکهای باز دوباره- یه قبر بی ستاره میون یک شب

رفتی جایی که کسی ندیده- زندگی دنیا همش فریبه- شکوه از بی راهه های غربت

میدونم اینجا هم غریبه- یادته واست جون می سپردم الکی تو اغوشت می مردم

ولی تو فقط یک دفعه مردی که بگی دیگه بازی رو بردم...

 

 

 

مادر

گریه کردم مثل ابرا بی تو مادر   

شد دل من جای غصه ها بی تو مادر

رسول خدا گفت بهشت زیرپای توست بخواب مادر

برای همیشه قلبم فقط مال توست بخواب مادر

رفتی و من تنها ماندم

با غصه و غم ها ماندم

گر که تورا آزردم من

مادر حلالم کن

درگذشت مادر گرامی سرکار خانم دارابی را به تمامی دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تسلیت میگوییم.

روحشان شاد.


تصویر شناسی2(کارلوس کی روشه زحمت نکشید لو رفته)

سلام/(مواظب خودتون باشید)اگه یادتون باشه مسابقه قبلی (کودکی آقای رادان)بود که دوستان جواب رو درست حدس زده بودند البته مسابقه ساده بود و جایزه نداشت.این مسابقه کمی سخت تره. شاید این تصویر رو بارها از تلویزیون دیده باشیم.به نظر شما این تصویر مربوط به کیه؟ راهنمایی ممنوع با گفتنش جایزه بگیرید.من که با نگاه اول نفهمیدم ولی با نگاه چندم فهمیدم.

 

78476 8301 عکس/ کودکی کارلوس کروش

سوتی های جواد خیابانی

کسی که لیزر انداخته قطعا توی استادیومه...!

 استقلال ۱...چون یه گل زده...پرسپولیس ۰...چون یه گل نزده...!

ايگواين حمله ميکنه... البته کاکا هستش چون ايگواين ۲۰ دقيقه پيش تعويض شد!

مسي خيلي بهتر از كيريس رونالدو هست؛ ولي انصافاً رونالدو هم چيزي از مسي كمتر نداره

حالا دیگه با بودن هاشمیان در زمین قدرت سرزنی نوروزی هم بالا میره..!!

نقطه پنالتی رو میبینیم که در محوطه جریمه قرار گرفته!!

دوربين داره ساق پاي بازيكن‌ها رو نشون ميده :... خستگي رو ميشه از ساق پاي بازيكنا ديد

کرماشان دیار خوش نیشان

سلام عرض میکنم خدمت همه ی دوستای گلم

فکر کردم شاید بد نباشه  اطلاعات مختصری راجع به شهرستان های استان کرمانشاه به دست بیاریم

 

باهم بریم ادامه مطلب و اگه دوست داشتین راجع به هر شهرستان نظرتون رو بگید.ممنون

ادامه نوشته

یادش به خیر سال90

سلام

فکر میکردم پست یادش به خیر قبلی با استقبال بیشتری مواجه بشه به هر حال هدف رضایت شماست-خیلی ها پست قبلی رو دیدن خوششون اومد ولی نظر نذاشتن به هرحال اینم یه یادش به خیر دیگه مخصوص شما:

2۴-یادش به خیر استاد مولاییان گفت:دلیل این سوال میشه بسته شدن دریچه ها ی سینی-بعدش بلا فاصله از یکی پرسید دلیلش چی میشه؟یکی گفت:جمع شدن خون در قاعده آئورت!!!!!!!!!

لطفا برید ادامه مطلب...

ادامه نوشته

ملوچک بی پروا

سلام به همه. عیدتون مبارک.

چه پیامی واسه این گنجشک شجاع دارید؟

تبریک

با عرض سلام دوباره خدمت همه بچه های گل هوشبری

توجه:

همکلاسی عزیزمونَ آقای علی مرادی(هیچکس) پرپر شد.

 

ادامه نوشته

یادش به خیر ترم اول

سلام.مطلبی که نوشتم رو فقط بچه های خودمون درک میکنن...

با نظراتتون ما رو خوشحال کنین.به یادتان هستم به یادمان باشید.

اول از همه این عکس زیبا تقدیم به شما

 

لطفا برین ادامه مطلب و برامون "یادش به خیر"بنویسید

ادامه نوشته